Want your GatherBoard calendar to reflect your brand and the needs of your community? Read on to learn some quick tips for customizing your event calendar. Desplácese hacia abajo para leer esta entrada en español.
1.Choose a color scheme
A quick way to change the appearance of your calendar is by selecting a color scheme, available in the Template Manager under the Settings tab in the management portal. This will change the colors of your event categories and page backgrounds. For more information, click here.
2. Choose a daybreak row color
Available in the same tab as the color scheme, the daybreak row color is the color of the header for each day in your calendar.
3. Add a header image
The most noticeable change you can make to your calendar is to add a header image, which is displayed as a banner at the top of your site. It should be a high-quality image that includes the name of your site and location. You can change this in the Header Image Manager under the Settings tab in the management portal.
4. Add a favicon
A favicon is a little logo that is displayed next to the title of your site in the tab at the top of the web browser, above the URL. Small but impactful! Add your logo through the Favicon Manager under the Settings tab in the management portal.
5. Create custom categories
We’ve created a few event categories to start you off, but you can always change these or add new ones to suit the needs of your community. To make an edit, go to the Primary or Secondary Event Category Manager under the Events tab in the management portal. For more information, click here.
6. Connect your social media accounts
Your users will want to stay connected and receive updates about their favorite events, so why not add your social media accounts? To do so, go to the Social tab in the management portal. You may need to also select “Show social” under the Settings Manager in the Settings tab. For more information, read this article.
7. Update your “About” page
Whether you are a small business, tourism bureau, newspaper, or conference center, your story and mission are at the heart of everything you do. Let your users know what drives you by editing the About page in the Page Manager, under the CMS tab in the management portal.
8. Edit your custom pages
To further customize your site, you can edit three custom pages under the Page Manager in the CMS tab in the management portal. These might be for special events, discounts, or helpful links, or you don’t have to use them at all! For more help, click here.
9. Fill out your FAQ page
Your users are bound to have questions about using your site, especially for actions like submitting events and subscribing to RSS feeds. You can edit this page under the Page Manager in the CMS tab in the management portal. To take a look at an established FAQ page, click here.
10. Add featured events
Finally, you can add up to six featured events to be displayed at the top of your calendar. To do so, you can go to the Featured Ads Manager under the Events tab in the management portal. For more information, read this article.
We hope this helps to get you started on customizing your calendar. Need more support? Watch our customization video series, or visit our FAQ center. If you still have questions, don’t hesitate to get in touch through our contact page. We’re here to help!
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Consejos rápidos para personalizar tu calendario
¿Quieres que tu calendario de GatherBoard refleje tu marca y las necesidades de tu comunidad? Sigue leyendo para obtener información sobre algunos consejos rápidos para personalizar tu calendario de eventos.
1.Elegir una combinación de colores
Una forma rápida de cambiar la apariencia de tu calendario es seleccionando un esquema de color, disponible en el Template Manager en la pestaña de Settings del portal de administración. Esto cambiará los colores de las categorías de eventos y los fondos de página. Para obtener más información, haz clic aquí.
2. Elegir un color de fila de día
Disponible en la misma pestaña que el esquema de color, el color de la fila de de día (daybreak row color) es el color del encabezado para cada día en tu calendario.
3. Añadir una imagen de encabezado
El cambio más notable que puedes hacer en tu calendario es agregar una imagen de encabezado, que se muestra como un banner en la parte superior de tu sitio. Debe ser una imagen de alta calidad que incluya el nombre de tu sitio y ubicación. Puedes cambiar esto en el Header Image Manager en la pestaña de Settings del portal de administración.
4. Añadir un favicon
Un favicon es un pequeño logotipo que se muestra junto al título de tu sitio en la pestaña en la parte superior del navegador web, encima de la URL. ¡Pequeño pero importante! Puedes agregar tu logotipo a través del Favicon Manager en la pestaña de Settings del portal de administración.
5. Crear categorías personalizadas
Hemos creado algunas categorías de eventos para empezar, pero siempre puedes cambiarlas o agregar otras nuevas para que se adapten a las necesidades de tu comunidad. Para realizar una edición, ve al Primary o Secondary Event Category Manager en la pestaña de Events del portal de administración. Para obtener más información, haz clic aquí.
6. Conectar tus cuentas de redes sociales
Sus usuarios querrán mantenerse conectados y recibir actualizaciones sobre sus eventos favoritos, así que ¿por qué no agregar tus cuentas de redes sociales? Para hacerlo, ve a la pestaña Social en el portal de administración. Es posible que también debas seleccionar “Show social” en el Settings Manager en la pestaña de Settings. Para obtener más información, lee este artículo.
7. Actualice su página “Acerca de”
Ya sea que representes a una pequeña empresa, oficina de turismo, periódico o centro de conferencias, tu historia y misión están en el corazón de todo lo que haces. Cuenta tu historia y edita la página About en el Page Manager, en la pestaña CMS del portal de administración.
8. Editar tus páginas personalizadas
Para personalizar aún más el sitio, puedes editar tres páginas personalizadas en el Page Manager, en la pestaña CMS del portal de administración. Estos pueden ser para eventos especiales, descuentos o enlaces útiles, o no tienes que usarlos! Para obtener más ayuda, haz clic aquí.
9. Crear tu página de las preguntas más frecuentes
Los usuarios tendrán preguntas sobre el uso de tu sitio, especialmente para acciones como enviar eventos y suscribirse a los fuentes de RSS. Puedes editar esta página en el Page Manager, en la pestaña CMS del portal de administración. Para echar un vistazo a una página establecida de las preguntas más frecuentes, haz clic aquí.
10. Añadir eventos destacados
Por último, puedes agregar hasta seis eventos destacados que se mostrarán en la parte superior de tu calendario. Para hacerlo, puedes ir al Featured Ads Manager en la pestaña de Events del portal de administración. Para obtener más información, lee este artículo.
Esperamos que esto te ayude a empezar a personalizar tu calendario. ¿Necesita más apoyo? Ve nuestra serie de videos de personalización, o visita nuestro centro para preguntas más frecuentes. Si todavía tienes preguntas, no dudes en ponerte en contacto a través de nuestra página de contacto. ¡Estamos encantados de ayudarte!